מה בבלוג ולמה?

מטרות הבלוג להביא לידיעתכם מידע מגוון על זכויות הילד. בכוונתי לשתף אתכם, ילדים הורים ומורים - בידע ומידע שאספתי במשך 20 שנות פעילות אקדמית וציבורית בתחומים שונים של זכויות הילד בעיקר בתחום החינוך והכשרת מורים במכללת סמינר הקבוצים בתל-אביב, באגודה הבינלאומית לזכויות הילד ובועד הישראלי למען יוניסף. כפעילה וחוקרת של זכויות הילד אני מייחסת חשיבות רבה להעלאת אמנת זכויות הילד על סדר היום של אנשי חינוך, חברי-כנסת בשדולה למען הילד, ובין הורים וילדים.בלוג זה- אמור להיות כתובת לילדים, הורים ומורים שרוצים לדעת יותר על זכויות הילדים בישראל ובעולם.



בקרוב תמצאו בבלוג:



- מאמרים והמלצות על ספרים ותוכניות לימודים ומערכי-שיעור המאפשרים שילוב של אמנת זכויות הילד בתוכנית הלימודים.

- רשימת כתובות של ארגונים שעוזרים לילדים במצוקה

- פינה לציורים שירים וסיפורים של ילדים

- אירועי אקטואליה: קטעי עיתונים ותגובות והארות הנוגעות לזכויות הילד



כתובת לשליחת מכתבים וציורים – e-mail: rina.yitzhaki@gmail.com

יום שני, 15 במרץ 2010

תרבות של זכויות וילדים בתרבות צריכה

בימים אלה מציינים ברחבי העולם את יום הצרכן. לא ממש קשור לילדים? אז זהו שכן. אם תקראו את דבריה של ליהי, תסכימו שגם ילדים הם "צרכנים" - בשלב ראשון אתם מתווכים עבורם את ההיצע העצום של "חברת השפע" - וכך, בשיתוף פעולה מדהים עם התקשורת ובעיקר עם הפרסום - אתם יוצרים אצלם את הצורך המדומין, לצריכה של מוצרים... מכאן עד להודעה חדשה.
השנה מתמקד יום הצרכן בכמה עניינים - בין היתר זכויות. לדוגמה: מצוטט ילדים בתרבות צריכה: http://cafe.themarker.com/view.php?t=1506435

5. הזכות להישמע
זכויות הצרכנים צריכות להילקח בחשבון בכל, בניסוח ובביצוע מדיניות כלכלית כוללת. הצרכנים יהיו מיוצגים בגופים ממלכתיים או פרטיים הקובעים את המדיניות הכלכלית וכן יהיו שותפים בתהליך פיתוח מוצרים ושירותים חדשים עוד לפני יצורם ושיווקם.
זכות הצרכן להישמע בכנסת או בכל גוף ציבורי אחר בטרם יוחלט וייקבע חוק או צו הדנים בכל אחד מתחומי הצרכנות.

6. הזכות להסדר הוגן של סכסוכים
הזכות להסדר סביר בעקבות תביעות צודקות, לרבות הזכות לקבלת פיצוי במקרה של מוצרים פגומים, שירותים חלקיים ואפילו ייצוג לקוי של האינטרס הישיר של הצרכן במקרה של דיון משפטי.
לרשות הצרכן חייבים לעמוד סיוע משפטי בתנאים סבירים ומוסד שניתן להלין לפניו בתביעות קטנות.

אני מבקשת להדגיש כי זכויות הילד - מגדירות את זכות הילד להישמע, וזו לשון ההגדרה, כפי שהיא מופיעה באמנת האו"ם לזכויות הילד:

"

המדינות החברות יבטיחו לילד המסוגל לגבש דעה משלו את הזכות להביע דעות אלה בחופשיות בכל

העניינים הנוגעים לו, ויתנו לדעותיו של הילד משקל ראוי, בהתאם לגילו ולמידת בגרותו" אמנת האו"ם, סעיף 12

האם ילדכם "מוסגל לגבש דעה משלו?" האם הוא יכול לבטא את דעותיו - בבית, בגן, ובבית הספר - בחופשיות? (ללא חשש מעונש או לגלוג...) והעיקר - האם מתייחסים לדעותיו בכבוד? - כלומר מתייחסים ל"שכל דבריו" ולא לעובדה שהדובר הוא ילד או ילדה?

אמנת זכויות הילד - היא אמנה בינלאומית שמדינת ישראל חתמה עליה ועל כן זכויות אלה הן זכויות של כל הילדים.

מתפקידנו ליידע את הילדים על זכויותיהם - הם צרכני הזכויות האלה....


בברכה

רינה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה