ברשימה הקודמת כתבתי על דחיית הצעתה של ח"כ תירוש להקמת נציבות ילדים - כפי שמתבקש מאשרורה של האמנה לזכויות הילד על ידי מדינת ישראל. אחד הקוראים הגיב בטענה ש"הכתבה לא נכונה" וכי בתי הספר בארץ אינם מלמדים, ועוד.
על איכות בתי הספר אפשר וצריך לדבר, אך לא זאת הייתה מטרת הכתבה. אני התייחסתי לדחייה של הצעת חוק של ח"כ רונית תירוש - שמבקשת להקים נציבות לענייני ילדים ( מתוקף אשרור האמנה בשנת 1991) שתטפל בהיבטים השונים הנוגעים לילדים. נכון שחינוך היא אחת מזכויות-הילד החשובות, אך מלבדה יש עוד 42 זכויות ביניהן הזכות לחיים, לבריאות, לבטחון אישי ועוד רבות. אני משוכנעת שאם תקראו את הטקסט המלא, תראו שהאמנה אמורה להגן על הילדים וגם להבטיח להם חינוך הרבה יותר טוב. לתשומת לבכם - סעיף החינוך באמנה הוא ארוך ומפורט - ומבטיח תשתית לחנוך איכותי.
אז מה אני מציעה?
הצעתי באופן תמציתי ביותר היא: שהממשלה ומשרד החינוך ייקחו אחריות מלאה למתן חינוך איכותי לילדי ישראל - וייתנו למורים שעליהם כל המלאכה לעשותה - תנאים הוגנים.
הפרטה של מערכת החינוך הופכת את המורים לעבדי כוח-אדם, ללא תנאים אלמנטריים וגובלת בהשפלה. מורים אלה, צריכים להיות "מלאכים" כדי לעבוד עם 40 ילד בכיתה והורים מתוסכלים - שהפכו לאדונים - כי הם משלמים הון עבור "חינוך חינם" - וכאמור במקום מערכת חינוך ערכית יש לנו מערכת ממוסחרת בה "הלקוח תמיד צודק" - ללא קשר עם אמנת זכויות הילד.
חשוב לגעת הזכות לחינוך היא זכות אדם מובהקת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה