מה בבלוג ולמה?

מטרות הבלוג להביא לידיעתכם מידע מגוון על זכויות הילד. בכוונתי לשתף אתכם, ילדים הורים ומורים - בידע ומידע שאספתי במשך 20 שנות פעילות אקדמית וציבורית בתחומים שונים של זכויות הילד בעיקר בתחום החינוך והכשרת מורים במכללת סמינר הקבוצים בתל-אביב, באגודה הבינלאומית לזכויות הילד ובועד הישראלי למען יוניסף. כפעילה וחוקרת של זכויות הילד אני מייחסת חשיבות רבה להעלאת אמנת זכויות הילד על סדר היום של אנשי חינוך, חברי-כנסת בשדולה למען הילד, ובין הורים וילדים.בלוג זה- אמור להיות כתובת לילדים, הורים ומורים שרוצים לדעת יותר על זכויות הילדים בישראל ובעולם.



בקרוב תמצאו בבלוג:



- מאמרים והמלצות על ספרים ותוכניות לימודים ומערכי-שיעור המאפשרים שילוב של אמנת זכויות הילד בתוכנית הלימודים.

- רשימת כתובות של ארגונים שעוזרים לילדים במצוקה

- פינה לציורים שירים וסיפורים של ילדים

- אירועי אקטואליה: קטעי עיתונים ותגובות והארות הנוגעות לזכויות הילד



כתובת לשליחת מכתבים וציורים – e-mail: rina.yitzhaki@gmail.com

יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

האם בית ספר הוא "עסק" והתלמידים "לקוחות"?






על איכות בתי הספר אפשר וצריך לדבר, אך לא זאת הייתה מטרת הכתבה. אני התייחסתי לדחייה של הצעת חוק של ח"כ רונית תירוש - שמבקשת להקים נציבות לענייני ילדים ( מתוקף אשרור האמנה בשנת 1991) שתטפל בהיבטים השונים הנוגעים לילדים. נכון שחינוך היא אחת מזכויות-הילד החשובות, אך מלבדה יש עוד 42 זכויות ביניהן הזכות לחיים, לבריאות, לבטחון אישי ועוד רבות. אני משוכנעת שאם תקראו את הטקסט המלא, תראו שהאמנה אמורה להגן על הילדים וגם להבטיח להם חינוך הרבה יותר טוב. לתשומת לבכם - סעיף החינוך באמנה הוא ארוך ומפורט - ומבטיח תשתית לחנוך איכותי.
אז מה אני מציעה?
הצעתי באופן תמציתי ביותר היא: שהממשלה ומשרד החינוך ייקחו אחריות מלאה למתן חינוך איכותי לילדי ישראל - וייתנו למורים שעליהם כל המלאכה לעשותה  - תנאים הוגנים.
הפרטה של מערכת החינוך הופכת את המורים לעבדי כוח-אדם, ללא תנאים אלמנטריים וגובלת בהשפלה. מורים אלה, צריכים להיות "מלאכים" כדי לעבוד עם 40 ילד בכיתה והורים מתוסכלים - שהפכו לאדונים - כי הם משלמים הון עבור "חינוך חינם" - וכאמור במקום מערכת חינוך ערכית יש לנו מערכת ממוסחרת בה "הלקוח תמיד צודק" - ללא קשר עם אמנת זכויות הילד.
חשוב לגעת הזכות לחינוך היא זכות אדם מובהקת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה